13 grudnia 2010

"Królowa Słońca" Christian Jacq

Kończy się panowanie faraona Echnatona i jego żony Nefretete: wojna domowa, walka o sukcesję, inwazja hetycka grożą zniweczeniem dzieła pokoju faraonów Nowego Państwa. Generał Horemheb, niekwestionowany dowódca armii, a zarazem wierny sługa korony, człowiek wielkiej kultury, marzy o tym, by zostać faraonem. Władzy pragnie też Achesa, trzecia córka pary królewskiej. Dzięki niezłomnej sile i nieprzeciętnej inteligencji zostanie Królową Słońce, żoną oszalałego z miłości do niej faraona Tutenchamona. To ona podejmie walkę o ideały cywilizacji. 
Jest to książka opowiadająca historię walki o panowanie nad Egiptem, związanych z tym spiskami, zabójstwami, zdradami, intrygami. Można z niej dowiedzieć się wielu interesujących faktów z życia ówczesnych ludzi, którzy całkowicie poddani są faraonowi i bogom. 
W książce można znaleźć również wątki miłosne - młodzieńczą miłość chłopca do dziewczyny, która z czasem przeradza się w coś wielkiego. 
Bardzo podobał mi się fakt, że książka opisywana była jakby ze strony młodej królowej, która dzięki swojej determinacji i inteligencji bardzo wiele zdziałała, mając przy tym silnych przeciwników. Książka pokazuje siłę kobiet, bez których tak naprawdę sam mężczyzna jest osłabiony.
Bardzo podobała mi się tematyka tej książki. Zainteresowały mnie zwyczaje panujące w tej epoce. Jeśli ktoś zna ciekawą książkę o podobnej tematyce, to poproszę o tytuł :)  Z chęcią przeczytam jeszcze coś w tym style :)
Pamiętam, że w gimnazjum czytając "Faraona" również byłam nim zafascynowana :)  
Moja ocena: 5,5/6

1 komentarz:

  1. Kiedyś już chyba czytałam o tej książce. Generalnie uwielbiam starożytny Egipt, więc na pewno kiedyś przeczytam.

    PS. Co raz więcej twoich wrażeń, super! :)

    OdpowiedzUsuń