18 marca 2011

Agatha Christie "Morderstwo w Mezopotamii"

Młoda pielęgniarka, siostra Letheran, na prośbę słynnego archeologa Erica Leidnera wyjeżdża na Bliski Wschód na teren prowadzonych przez niego wykopalisk, żeby opiekować się żoną Leidnera.
Siostra Letheran zaprzyjaźnia się z Luizą Leidner, która zdradza jej swoją tajemnicę. W młodości poślubiła Fryderyka, niemieckiego szpiega. Gdy domyśliła się prawdy, wydała męża w ręce władz. Fryderyk oficjalnie zginął w wypadku podczas przewozu do więzienia. Luiza jest jednak przekonana, że Fryderyk żyje, ponieważ od lat dostaje listy z pogróżkami, w których ktoś podpisujący się jego nazwiskiem grozi jej śmiercią w razie gdyby odważyła się wyjść za innego mężczyznę. Siostra Letheran postanawia na wszelki wypadek strzec pracodawczyni, jednak już po kilku dniach Luiza Leidner ginie. Ktoś zamordował ją w jej własnym pokoju ciosem w głowę. Sposobność do zbrodni miał niemal każdy z członków ekspedycji. Do rozwikłania sprawy zostaje sprowadzony światowej sławy detektyw, Hercules Poirot, który proponuje siostrze Letheran współpracę.

Jest to moja pierwsza przeczytana książka tej autorki. I jestem zachwycona. 
Sposób w jaki autorka wciągnęła mnie w centrum śledztwa było niesamowite. Czytając rozmyślałam i analizowałam razem z detektywem kto mógł zabić. Autorka dokładnie opisuje przebieg zderzeń i okoliczności temu towarzyszące, tak że wszystko mogłam sobie wyobrazić.
Książka nie jest gruba, powiedziałabym, że w sam raz. Nie ma niepotrzebnych opisów, wszystko zlewa się w jedną spójną historię.
Zakończenie też bardzo mi się podobało. Fajne było przedstawienie przez detektywa od początku wszystkich możliwych motywów, analizowanie każdego śladu, tak że czytelnik jeszcze raz mógł wytężyć swój umysł w próbie rozgryzienia zagadki. Mi niestety się nie udało i tym bardziej jestem zachwycona. 
Już wypożyczam kolejne książki tej autorki :)
Moja ocena: 6/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz